Nová éra mobility vo výškových budovách
Mohli by sme ich nazývať aj „výťahy budúcnosti.“ Okrem pohybu hore a dole môžu ľudí prevážať aj zo strany na stranu či dokonca diagonálne. Oproti výťahom klasickým- vertikálnym, horizontálne nemajú žiadne káble. Bezlanové systémy využívajú technológiu lineárnych motorov vyvinutú pre vlaky a fungujú na elektromagnetickej dráhe vertikálne, ale aj horizontálne.Redukujú čas a otvárajú nové možnosti architektúry
Samotná spoločnosť tvrdí, že je tento systém efektívnejší a šetrnejší k životnému prostrediu. Prepravnú kapacitu môže zvýšiť až o 50 %, čím výrazne optimalizuje dopravu. Tento výťah súčasne skráti dobu čakania vďaka tomu, že kabíny sa pohybujú nepretržite v jednej šachte horizontálne a vertikálne. Čakaciu dobu to môže skrátiť až o 15 či 30 sekúnd na jeden výťah. Horizontálne výťahy vďaka nižšiemu počtu výťahových šácht minimalizujú stopu výťahov a tým zvyšujú využiteľný priestor budovy. Okrem prepravných benefitov otvárajú možnosti aj architektúre a dizajnu, ktoré boli doteraz brzdené obmedzeniami konvenčných výťahov. Architekti nebudú musieť brať do úvahy výšku šachty a vertikálne zarovnanie, čo im otvorí možnosti tvoriť oblý či inak tvarovo zložitejší dizajn budovy.Prvé testy tohto nemeckého „revolučného objavu“ zahájili práve na 246 metrovej veži v meste Rottweil v Nemecku. Záujem o tieto revolučné výťahy nie je malý. Prvý klient, ktorý spolupracuje so spoločnosťou ThyssenKrupp je developer OVG Real Estate. V East Side Tower Berlíne budú nainštalované horizontálne výťahy, čo má prispieť k príťažlivosti nemeckého trhu ako aj na popularite samotného hlavného mesta.